Busca per aquí

Powered By Blogger

martes, 20 de abril de 2010

Apple i IPad

Doncs aquí la primera entrada amb la primera noticia.

Apple duplica su beneficio neto hasta los 2.284 millones


El gigante Apple ha alcanzado durante el primer trimestre del año un beneficio neto de 3.070 millones de dólares, 2.284 millones de euros, casi el doble de los 1.620 millones de dólares del mismo período del año anterior.

En los primeros tres meses de 2010, correspondientes al segundo trimestre de su actual año contable, el fabricante del iPhone ha registrado una facturación de 13.500 millones de dólares, un 48% más que un año antes.

Steve Jobs presentando el iPad

Steve Jobs presentando el iPad

"Estamos encantados de poder comunicar los mejores resultados de nuestra historia en un trimestre que no coincide con el de Navidad", ha declarado Steve Jobs, consejero delegado y co-fundador de Apple, en un comunicado.

"Hemos lanzado nuestro revolucionario nuevo iPad y a los usuarios les encantan y tenemos varios productos nuevos y extraordinarios para ser lanzados este año", ha añadido.

Jobs se refería al nuevo ordenador-tabla recientemente introducido por la firma y, posiblemente, a la cuarta generación del iPhone, que llegará probablemente a los usuarios este verano y cuyo diseño ya ha sido filtrado por la prensa.

Por otra parte, Peter Oppenheimer, responsable de finanzas de Apple, ha afirmado que la compañía espera que la facturación se sitúe entre los 13.000 y los 13.400 millones de dólares en el actual trimestre, que termina el 30 de junio.

Apple ha comunicado también cifras de ventas entre enero y marzo, destacando el fuerte crecimiento en la distribución de teléfonos iPhone.

En este periodo, Apple vendió 8,75 millones de unidades de su popular celular, un 131 por ciento más que un año antes. En cuanto a los ordenadores Mac, las ventas subieron un 33 por ciento hasta los 2,94 millones de unidades.

El reproductor digital iPod, sin embargo, registró descensos, y Apple distribuyó sólo 10,89 millones de unidades, un uno por ciento menos.

Las acciones de Apple reaccionaron con ligeras subidas en los mercados electrónicos y hacia las 20.30 horas GMT avanzaban un 0,45 por ciento, hasta los 245 dólares."


A tot això, la meva pregunta i que m'agradaria comentar...

Creieu realment útils tots els "invents"que Apple ha llençat últimament al mercat? Creieu que són coses que nosaltres necessitem? Guanya Apple més diners per la marca que no pas pel servei que fan pels seus aparells? Relació "Qualitat-Preu"? És excessiu el preu del nou iPad? Estem parlant de consumisme?



Noticia extreta del dirari digital de Expansión: http://www.expansion.com/

5 comentarios:

  1. Útils? Oi tant. La tecnologia és una ciència dinàmica, es nutreix de l'avenç. Qualsevol màquina es dissenya i es produeix per al seu ús. No són...decoratives. El debat estaria en si és més útil o menys que les versions anteriors, cosa que és un tema dèbil perquè els mateixos proveïdors no s'atrevirian a llançar un producte en un mercat tant competidor com la tecnologia de consum que fos menys útil que una model antic. Per tant, sí. Tota tecnologia de consum és útil. El grau d'utilitat, ja depèn de si hom sap treure-li el màxim profit o no a la màquina! Perquè acostuma a no sé així...
    I de retruc, queda patent en la meva opinió que sí que considero que siguin necessàries. Però necessàries, relatives a què? Si ho comparem a la vida del segle XV, home...doncs gaire necessari llegir el diari pel mòbil, va a ser que no. Però a l'any 2010, doncs home, potser que fa la vida una mica més senzilla i molona. No hem de comparar la nostra vida amb el passat, perquè aleshores semblarà que vivim en un món de luxe. Sinó que l'hauríem de comparar en un model de futur que volguéssim. Aquest model de futur és tant subjectiu que cada persona tindrà en ment el seu. És a dir, moltíssimes opinions si un aparell és útil o no si s'imagina un futur on aquest hi és, o on no hi és. Com que la meva idea de futur és tirant a tenir màquines perfectes i de tot (això de cansar-se, ja no és d'aquest mil·leni) qualsevol cosa que aporti benestar - tot i que sigui en poques dosis - és ben rebuda.
    Lo dels diners...una empresa posa al mercat un producte i ajusta el preu a la corba oferta-demanda. Si es fixa un preu i la gent compra, no cal discutir en si és car o no. Si ho trobes car, no ho compris, i a la llarga la cosa baixarà. Però com que hi ha consum, doncs a callar. D'altra banda, és tecnologia molt afinada i la recerca realitzada per obtenir aquests coneixements s'ha de pagar a algun lloc! Sí, bona relació qualitat-preu.
    Fa anys que estem en plena societat del consumisme. Preguntar-se això ara és una pèrdua de temps. La resposta és contundentment afirmativa i els que diguin que no només caldrà que els hi pregunteu per què tenen un telèfon mòbil si abans la gent vivia a base de correu postal...

    ResponderEliminar
  2. Probablement hi hagi hagut un avenç amb aquest ipad, doncs es innovador i més còmode (i evidentment,no ens cansarem per anar a comprar el diari cada matí)llegir el diari o bé llibres en una pantalla que no en paper.
    Está clar que si Apple llança al mercat un producte com aquest, i amb aquest preu, és perquè hi ha consum. Però segueixo pensat que la suma dels material més la I+T (investigació + tecnologia) no ens porta a un preu tant elevat.

    ResponderEliminar
  3. L’únic invent al que encara no li veig una gran utilitat és l’iPad ja que les seves dimensions no el fan molt diferent d’un portàtil petit, el que vull dir és que presenta poques prestacions que no et pugui donar un altre ordinador, però no crec que triguin gaire en millorar-lo. Però si l’èxit de vendes és tant gran és per la confiança que el consumidor diposita en la marca basant-se en altres productes com són els mundialment coneguts iPods i iPhones. La fama que Apple ha assolit se l’ha guanyada a pols. I no crec que sigui algu que se li pugui recriminar com a forma de vendre els seus productes, és un recurs més de marketing.

    ResponderEliminar
  4. Tot aquell avenç tecnològic sense cap mena de dubte és útil, ja que per definició ho ha de ser, per tant parlem de que tot allò creat a fins tecnològics o científics tenen un ús que repercutira, normalment, positivament a la societat. Em de tenir present, que es podrien suprimir, encara que aquesta supressió ens faria retrocedir en el temps, ens faria portar a la societat on, des de temps immemorials l'espécie humana ha lluitat pel progrés, la troballa del benestar absolut (cosa que mai es trobarà). És clar que aquesta qualitat de progrés, només està present en la nostre espècie, unida directament a l'altre qualitat innata i única que tots posseïm, la raó.

    Quan creiem que aquest consumisme és una forma en que la societat surt perjudicada, és totalment incorrecte, ja que aquest consumisme l'hem creat nosaltres mateixos a fins positius, i es clar que hi ha moltes societats que la base de la seva economia és aquesta. Tot consumisme és totalment recíproc, per tal aporta única i exclusivament beneficis, tan pel consumidor com pel venedor.

    Per altre banda, cada preu està regulat en relació oferta-demanda, és doncs que sempre hi ha motius per argumentar el perquè d'aquell preu, i més s'hi els consumidors ho compren. Per tan, que podem dir d'això, si un consumidor ho compra i es queixa perquè és car... noi fes-t'ho mirar perquè la lògica et falta, ja que si ningú compra automaticament els preus es rebaixarar per trobar més demanda. És clar, que totes les empreses utilitzen termes psicològics i emocionals per cridar a la clientela, ja que tot anunci, tan visual com auditiu, provoca estímuls al nostre inconcients que ens porta a tenir un desig (gradual depenent del grau de estimulació), a fer aquella compra.

    És doncs, realment el problema no són els venedors, ni les empreses, sinó que som nosaltres, que ens hi deixem caure.

    ResponderEliminar
  5. Crec que Apple està fent productes que no serveixen per a res y que no ens fa ser consumistes. La majoria dels aparells que treu al mercat són bons, però són copies de altres productes que ja ha tret en diferents tamanys i amb noves aplicacions.

    ResponderEliminar